Misiunea, scopurile şi obiectivele
Misiunea (activitatea social-utilă) a asociaţiei constă în dezvoltarea profesiei contabil şi auditor (în continuare - profesie) în Republica Moldova.

Asociaţia îşi realizează misiunea pe baza următoarelor principii:
  1. aderarea şi retragerea la/din asociaţie pe baza liberului consimţământ;
  2. participarea membrilor în activitatea asociaţiei în baza autoreglementării, autoadministrării şi altor valori democratice;
  3. autonomia (independenţa) economică şi administrativă a asociaţiei şi membrilor săi;
  4. evidenţa membrilor săi;
  5. transparenţa activităţii asociaţiei.

Pentru realizarea misiuni sale, asociaţia îşi pune următoarele scopuri de importanţă publică:
  1. acordarea ajutorului autorităţilor publice la dezvoltarea contabilităţii şi auditului în Republica Moldova;
  2. apărarea drepturilor şi intereselor legitime profesionale membrilor săi, acordarea ajutorului în vederea ridicării nivelului profesional al acestora şi calităţii serviciilor prestate;
  3. cоnsolidarea reputaţiei profesiei, inclusiv prin învăţământ, dobândirea şi propagarea cunoştinţelor în domeniul profesiei.

În vederea aсordării ajutorului respectiv autorităţilor publice, asociaţia realizează următoarele obiective din domeniul contabilităţii şi auditului:
  1. participarea la armonizarea cadrului legislativ, cel de reglementare şi standardelor profesionale naţionale (tehnice) cu acquis-ul comunitar, inclusiv cu standardele profesionale ale IFAC, precum şi la implementarea cadrului normativ armonizat;
  2. participarea la perfecţionarea cadrului metodologic al învăţământului superior şi instruirii profesionale continue, precum şi la certificarea profesională a contabililor şi auditorilor;
  3. transmiterea autorităţilor publice competente a informaţiei prevăzute în mod expres de legislaţie.

În scopul de a sprijini activitatea profesională contabililor şi auditorilor, asociaţia realizează următoarele obiective:
  1. reprezentarea şi protejarea, în instanţele de judecată, în alte autorităţi ai administraţiei publice şi în organizaţiile nonguvernamentale, a drepturilor şi intereselor legitime profesionale ale membrilor аsociaţiei;
  2. asigurarea instruirii profesionale continue a contabililor şi auditorilor în conformitate cu standardele de educaţie ale IFAC şi europene;
  3. acordarea asistenţei la implementarea cerinţelor cadrului normativ al profesiei, inclusiv declaraţiilor IFAC privind obligaţiile membrilor săi (SMO);
  4. crearea condiţiilor pentru schimb de experienţă la însuşirea celor mai bune practici profesionale, precum şi pentru depistarea şi structurarea problemelor profesionale şi stabilirea procedeelor de soluţionare a acestora;
  5. asistenţa la antrenarea în câmpul muncii a membrilor asociaţiei.

În vederea consolidării reputaţiei profesiei, asociaţia:
  1. difuză publicul larg cunoştinţele privind profesia;
  2. organizează controlul calităţii serviciilor prestate de membrii asociaţiei şi procesul disciplinar în cadrul asociaţiei;
  3. colaborează cu mass-media.